דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סילוק יונים 

מאת    [ 01/11/2010 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2388 פעמים ]

סילוק יונים

בניגוד להדברה, שיטות סילוק יונים שונות מציעות דרכים ידידותיות להתמודדות עם בעיית יוני בית. הדברת מזיקים נועדה להרוג את המזיק ולהשמיד את אוכלוסיית העופות, החרקים, או הצמחים המזיקה לסביבה הטבעית של אזור ההדברה. בסילוק יונים לעומת זאת, נעשה שימוש בשיטות ידידותיות לסביבה וליונים שמטרתן לא להרוג או להשמיד את אוכלוסיית היונים אלא להרחיק אותן מהמקום.

הדברת יונים אל מול סילוק יונים

הדברת יונים לא מתאפשרת בימינו אנו מכיוון שלרוב מדובר בשימוש ברעלים. יונים מעופפות לכל עבר מטבען, וסביר להניח שבמקרים של הדברה היונה תישא עימה את הרעל ותפזר אותו לכל עבר. שיטה נוספת להדברת יונים שנעשה בה שימוש בעבר היא לכידתן, או הריגתן באמצעות שימוש בירי. שתי השיטות הללו הן שיטות אלימות, שבסופו של דבר לא פותרות את הבעיה אלא רק חלק ממנה.

מי שעוסק בסילוק יונים מבין כי הסילוק נעשה במטרה להבריח ולהרחיק את היונים מהמקום, אחת ולתמיד וללא ספקות. סילוק יונים נעשה מתוך ההבנה כי גם היונה היא חיה, ואין סיבה להרוג אותה, במיוחד אם הסילוק יעיל יותר מההרג וההדברה.

שיטות לסילוק יונים

תחום סילוק היונים התפתח מאוד בשנים האחרונות בעיקר בשל התפתחות הטכנולוגיה בתחום והמודעות לסכנות היונים בשטחים עירוניים. נרחיב כאן אודות חלק מהשיטות לסילוק יונים.

רשת יונים: השיטה הטובה ביותר להרחיק יונים היא למנוע מלכתחילה את הגעתן. רשתות סילוק יונים מותקנות בפתחים של חללים נרחבים בהם יש סכנה של קינון יונים. רשתות יונים מותקנות בפתחים של מבני תעשייה גדולים, האנגרים, פינות כביסה, מרפסות וגגות.

רשת חשמלית: שיטה זו דומה במקצת לרשת היונים. ההבדל היחיד בין שתי השיטות הוא זרם חשמלי נמוך העובר ברשת. הזרם החשמלי הנמוך מועבר אל היונה בעת המגע של היונה עם הרשת. הזרם החשמלי הינו נמוך ביותר ולכן אינו פוגע ביונה אלא רק מרחיק אותה. שיטה זו יקרה יותר מהשימוש בפריסת רשת יונים רגילה בגלל הצורך בחיבור חשמל תמידי, והתקנת המוליכים ומחוללי הזרם.

דחליל: אין כמו השיטה הישנה והבטוחה לסילוק יונים. הדחליל נועד לדמות מרחוק מראה של אדם, ובכך להפחיד ולהרחיק את היונים מהמקום. לשיטה זו מספר יתרונות בולטים. ראשית, השיטה יעילה נגד כל סוגי העופות וביניהם גם עופות דורסים ועורבים. שנית, שיטה זו פשוטה לביצוע ועשויה להביא להצלחות בהשקעה מינימאלית באמצעים ביתיים. החיסרון של השיטה הוא שהיא יעלה רק בשטחים פתוחים ונרחבים כגון חצר גדולה או שדה.

מכשירי קול: לאחרונה ניתן למצוא בשוק מגוון מכשירים המפיקים צלילים בתדרים גבוהים שרק יונים מסוגלות לשמוע. צלילים אלו לא נעימים ליונים ועל כן מבריחים את היונים. לא ידוע אם אכן היונה נפגעת מהצלילים הללו או לא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב